Update Coronamaatregelen

Vanaf zaterdag 25 september vervalt de verplichting om 1,5 meter afstand te houden. Ook voor de kerk vervalt de verplichte 1,5 meter, zo stelt het Interkerkelijk Contact in Overheidszaken. De coronapas is voor kerken niet verplicht. Dat geldt ook voor de Oosterparkkerk. Vanaf zondag 26 september vervalt de 1,5 meter afstand tussen de stoelen. Aanmelden is niet meer nodig, iedereen is van harte welkom. Selectie bij de poort vinden we niet passen bij het karakter van de kerk.

Juist omdat we als kerk niet bij de poort willen selecteren is voorzichtigheid geboden. Het advies blijft om op je stoel te blijven en zo min mogelijk te verplaatsen. Gepaste afstand blijft de norm. Thuisblijven en testen bij klachten, idem dito. Handen schudden doen we nog niet, handen wassen wel. Als kerk zien we ook toe op goede ventilatie. Koffiedrinken doen we voorlopig nog buiten. We roepen eenieder die niet gevaccineerd is en wel wil komen op om zich zelf te testen en bij positieve uitslag thuis te blijven.

Een deel van de kerk blijft ingericht met 1,5 meter afstand tussen de stoelen. Dit is niet in de eerste plaats bestemd voor ongevaccineerden, maar juist voor hen die om wat voor reden dan zich niet veilig voelen bij het loslaten van de 1,5 meter. Voel je vrij om hiervan gebruik te maken.

Vorige

Deze herfst: Open kerk & live muziek